torsdag 13 oktober 2011

Barntårtor

Igår visade jag två doptårtor. Då tycker jag att det är lika bra att vi fortsätter med barntårtor.
När jag frågar ett barn vad de vill ha för en tårta så är det oftast djur eller deras favorit- seriefigur. Våra bästa vänners flicka frågade mig om jag inte kunde göra en nyckelpigtårta.


Den svarta färgen i sockerpastan färgar av sig på allt. Du måste vara jättenoga med att inte lägga prickarna fel eller ta i den röda eller vita sockerpastan med svarta fingrar. :)


De andra tårtorna är oblattårtor. Oblaten beställde jag från internet. Det finns massor med webbutiker som säljer oblatbilder. Kostnaden per oblatbild är ca 45 kr. Det är bara att välja och vraka. :)
Att göra en oblattårta är inte så svårt. Det man ska se till är att inte lägga oblatet direkt på grädden, då blir den fuktig och väldigt vågig. Marsipan eller sockerpasta under är ett måste. 



Här har jag hittat lite webbutiker som säljer oblatbilder.





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar